خبرگزاری کار ایران

تلاش کنگره برای رفع محرمانه بودن گزارش اطلاعاتی درباره قتل خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۹۵۷

اعضای کنگره آمریکا با اتهام رئیس‌جمهوری این کشور به هدف حمایت از عربستان متعهد به رفع محرمانه بودن گزارش اطلاعاتی درباره قتل نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سعودی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، اعضای کنگره آمریکا روز گذشته -سه‌شنبه- با متهم کردن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور به حمایت از عربستان متعهد شدند که گزینه محرمانه را از گزارش اطلاعاتی پرونده ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی لغو کنند.

«ران وایدن»، سناتور آمریکایی گفت که در این‌باره به یکی از بندهای قانون سال ۱۹۷۶ استناد می‌کند که به کمیته اطلاعات اجازه رفع محرمانه بودن از این گزارش را می‌دهد. 

وایدن گفت: «این یک سرپوش گذاشتن کامل است و عدم اقدام آمریکا و دوستان و شرکای آن برای هر نوع تحرکی علیه این جنایت وحشیانه پیامی است به جهان که اجازه می‌دهد خبرنگاران مورد هدف قرار گیرند.»

اگر کمیته به افشای این گزارش رای دهد، ترامپ فقط پنج روز فرصت دارد تا اعتراض مکتوب ارائه دهد و پس از آن مجلس سنا می‌تواند برای این تصمیم رای‌گیری کند.

کنگره سال گذشته از مدیر اطلاعات ملی خواست که نام عامل اصلی قتل خاشقجی را اعلام کند اما وی گفت که اطلاعات باید به دلیل عدم آسیب به امنیت ملی محرمانه باقی بماند.

تام مالینوسکی گفت که حتی مدیر اطلاعات تلاش نکرد امکان این آسیب را اثبات کند و مشخص است که آن‌ها از تنگنا قرار گرفتن فردی بیمناک هستند که ارتباط عمیقی با ترامپ و دولتش دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز