خبرگزاری کار ایران

تلاش عربستان برای اعدام ۵ جوان که در کودکی بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۱۰

سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر اعلام کرد که عربستان به دنبال اعدام پنج جوان سعودی است که آن‌ها را در کودکی بازداشت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان به دنبال اعدام پنج جوانی است که در دوره کودکی به دنبال حوادث قطیف در سال ۲۰۱۱ بازداشت شده‌اند.

این سازمان غیر دولتی که مقر آن در آلمان است، اعلام کرد: «دادستان کل سعودی خواستار مجازات حداکثری این جوانان شده است این در حالی است که ریاض تا کنون ۱۰ حکم علیه اعدام کودکان بدون اجرای روند عادلانه در محاکمه آنان صادر کرده است.» 

«عادل السعید» معاون رئیس سازمان مذکور گفت که این سازمان زمانی به این پرونده توجه کرد که دادستانی عربستان خواستار اعدام شده و با پاسخ‌های هیئت دفاع روبرو شده بود.

وی در ادامه افزود: «دادستان کل سعودی در راستای گسترش اقدامات ریاض در استفاده از مجازات اعدام خواستار مجازات حداکثری علیه پنج جوان به نام‌های "احمد عبدالواحد الفرج"، "علی محمد آل بطی"، "محمد حسین آل نمر"، "علی حسن الفرج" و "محمد عصام الفرج" در یک محاکمه دسته جمعی غیر علنی شده است.»

این پنج نفر به اتهاماتی چون مشارکت در مراسم تشییع قربانیان کشتار غیرقانونی توسط نیروهای ویژه سعودی در منطقه شیعه‌نشین قطیف و یا ارتباط با افراد حاضر در این مراسم و تحت تعقیب متهم شده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز