خبرگزاری کار ایران

درخواست اردوغان از صدراعظم آلمان برای تقسیم بار پناهجویان

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۳۹۷

رئیس‌جمهوری ترکیه از صدر‌اعظم آلمان خواست که مسئولیت و بار تحمیل شده ناشی از هجوم پناهجویان را به صورت عادلانه تقسیم کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان روابط دوجانبه و مسائل منطقه و در صدر آن‌ها پرونده ادلب و پناهجویان را بررسی کرد. 

اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی خواستار تقسیم عادلانه مسئولیت و بار ناشی از هجوم پناهجویان با تاکید بر پایبندی به تعهدات بین‌المللی در این‌باره شد. 

اردوغان در همین راستا در نشست مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر بلغارستان گفت که اتحادیه اروپا به تعهدات خود در زمینه همکاری با آنکارا در تعامل با پرونده پناهجویان عمل نکرد. 

وی تاکید کرد که محور برنامه‌های اصلی در دیدار با نخست‌وزیر بلغارستان بررسی آخرین تحولات سوریه بوده و او در این دیدار ناگزیر به توضیح بی‌توجهی بیشتر اعضای اتحادیه اروپا در این‌باره شده است. 

اردوغان در ادامه افزود: «متاسفانه اتحادیه اروپا و سراسر جهان به وضعیت ترکیه که میزبان بیش از چهار میلیون پناهجو است، اهمیت نمی‌دهند.»

وی بر پایبندی ترکیه به تعهدات وارد شده در بیانیه امضا شده با اتحادیه اروپا در ۱۸ مارس ۲۰۱۶ درباره تقسیم بار ناشی از پناهجویان تأکید کرد. 

اردوغان عنوان کرد: «به درخواست‌های ما برای این تقسیم بار و مسئولیت‌پذیری در قبال پناهجویان پاسخ داده نشده و اتحادیه اروپا به تعهدات خود به طور کامل پایبند نبوده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز