خبرگزاری کار ایران

گمانه‌زنی‌­های ضد و نقیض در آستانه جلسه رای اعتماد پارلمان عراق

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۲۸۲

نمایندگان پارلمان عراق در آستانه تشکیل جلسه برای رای اعتماد به دولت جدید اظهارات متناقضی را درباره تایید و یا عدم تایید کابینه ارائه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی القدس العربی، پارلمان عراق امروز -یکشنبه- برای ارائه ترکیب کابینه جدید توسط «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر مکلف تشکیل جلسه می­‌دهد.

این در حالی است که واکنش نمایندگان درباره مکانیسم تایید کابینه پس از مواضع مخالف نمایندگان سنی و کرد و شیعه نسبت به اسامی مطرح‌شده در هفته گذشته متناقض است.

«احمد الجریا»، رئیس فراکسیون پارلمان عراق گفت: «دولت علاوی در جلسه امروز به دلیل عقب‌نشینی برخی تشکل­‌ها از مواضع خود رای اعتماد خواهد گرفت.»

وی تاکید کرد که کابینه با همان اسامی منتشرشده در شبکه‌­های اجتماعی تصویب نخواهد شد و تغییر اندکی در برخی موارد اجراشده و و دو وزیر یکی از تشکل شیعه و دیگری از تشکل سنی جایگزین شده و همچنین دو تشکل شیعه و کرد برای ارائه برخی نامزدهای دولت اقلیم برای تصدی پست وزارت توافق کرده­‌اند و علاوی را در انتخاب آن‌ها آزاد گذاشته‌­اند.

این در حالی است که «اخلاص الدیلمی»، از دیگر نمایندگان پارلمان عراق، گفت: «احتمالا علاوی به دلیل عدم توافق نهایی با دو تشکل کرد و سنی از تشکیل کابینه باز ماند.»

وی گفت: «علاوی تاکنون با دو تشکل کرد و سنی به توافق نرسیده و مردم نیز به اسامی منتشرشده اعتراض دارند.»

«احمد شیاع السودانی»، عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز گفت: «موانع موجود بر سر راه تشکیل کابینه همچنان پابرجاست و دو تشکل سنی و کرد همچنان به اسامی منتشر شده اعتراض دارند.»

وی تاکید کرد که یکی از موانع اصلی، اعتراض‌­ها و ملاحظات فراوان نمایندگان نسبت به اعضای پیشنهادی و نحوه انتخاب آن‌هاست و ظاهرا علاوی با انتخاب چهره­‌هایی که تجربه اداره کشور را ندارند دچار اشتباه بزرگی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز