خبرگزاری کار ایران

بیانیه سرکرده طالبان در رابطه با توافق صلح با آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۰۹۷

سرکرده شبه‌نظامیان طالبان در واکنش به امضای توافق صلح میان این گروه و ایالات متحده بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، «هبت‌الله آخندزاده»، سرکرده شبه‌نظامیان طالبان، امروز -‌شنبه- در واکنش به امضای توافق صلح میان این گروه و ایالات متحده بیانیه‌ای را منتشر کرد. 

متن بیانیه بدین شرح است: 

«به تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۰۱ میلادی، زمانی که ائتلاف بزرگی به سرکردگی آمریکا بر خاک ما تجاوز کرد، ما به نصرت پروردگار و به نمایندگی مردم دلیر افغانستان توانستیم که پس از تقریبا ۱۹ سال مبارزه، بالاخره برای پایان اشغال از افغانستان به توافق برسیم.

این پیروزی مشترک تمام برادران و خواهران ملت مسلمان و مجاهد ماست، که تقریبا دو دهه قربانی‌های سنگین و تاریخی جانی و مالی دادند.

توافق بر خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان و عدم هیچ‌گونه مداخله در آینده، کامیابی بزرگ است.

ما به مناسبت این کامیابی بزرگ، به اقشار مختلف کشور، به خصوص مجاهدین، خانواده‌های آن‌ها، زندانیان، زخمی‌ها، معیوبین، مهاجرین و تمام ملت، از صمیم قلب تبریک می‌گوییم و این کامیابی بزرگ را، نتیجه نصرت پروردگار، فداکاری های مجاهدین و اخلاص، مساعی و قربانی‌های ملت خود می داند.

می خواهم در مورد وضعیت پیش رو پس از این پیروزی بزرگ، توجه مجاهدین و تمام ملت را به نکات ذیل مبذول بدارم :

توافق با طرف آمریکایی برای پایان دادن اشغال، که در نتیجه آن مردم ما از اشغال نجات می‌یابند، نصرت و انعام خاص پروردگار است. ما باید این کامیابی را کمال کسی ندانیم، بلکه آن را انعام پروردگار و محصول قربانی‌های تمام ملت مجاهد خود بپنداریم.

توافق‌های ما با جهت آمریکایی که با در نظر داشت اصول شرعی انجام یافته و با تمام معیارهای جهانی نیز موافق است، از سوی همه مجاهدین و مردم افغانستان عهد و وعده‌ای بوده که عملی کردن آن بر همگان لازم است. هیچ یک از مسئولان و اعضای طالبان و در مجموع هیچ فرد کشور باید این توافقات را نقض نکند و در این مورد خود را مکلف بدانند. زیرا غدر و فریب در اسلام جا ندارد و گناه بزرگ شمرده می‌شود. البته، اگر از سوی جهت مقابل مخالفت و نقض صورت می‌گیرد، تمام ملت ما باز هم همانند گذشته به دفاع از خود با قاطعیت آماده هستند.

ملت مسلمان افغانستان خصوصا مجاهدین در مورد پیروزی‌های به‌دست‌آمده، شکر خداوند متعال را ادا نمایند، خود را به تقوا، امانتداری و دیانتداری بیشتر متعهد بدانند، از تکبر، غرور، برتری‌جویی بر دیگران و مستحق و ممتاز پنداشتن خود اجتناب نمایند، زیرا این در تضاد با روح جهاد و فتح است.

مذاکرات کامیاب با طرف آمریکایی ثابت کرد که به هرگونه موضوعات پیچیده می‌توان راه‌حل تلاش کرد. کامیابی این مذاکرات، به تمام جهت‌های داخلی از سوی طالبان پیام می‌دهد که ما برای یک حل معقول و عادلانه آماده هستیم. بیایید، در روشنی معیارهای دینی و ملی مردم خود، برای حل مسائل تلاش نماییم. اداره کابل نیز از مخالفت با مردم دست بردارد.

ما بر روابط مثبت دو جانبه با تمام جهان به ویژه کشورهای منطقه باور دارد و به همجواری نیک با همسایگان متعهد هستیم.

ما به مردم درددیده خود اطمینان می‌دهیم که در زیر چتر طالبان، به تمام مردان و زنان افغان، همه حقوق آنان داده خواهد شد.

هر کسی که در مخالفت با ما سهم گرفته باشد و در عموم هر آن کسی که از طالبان تشویش دارد، از طرف ما تمام اعمال گذشته آن‌ها مورد عفو و بخشش قرار می‌گیرد، برای آینده آن‌ها خواهان اخوت، وحدت ملی و زندگی بهتر هستیم.

ما برای تعلیم معیاری، تجارت، توسعه، آبادی و برای پیشرفت در تمام بخش‌های اجتماعی زمینه‌سازی می‌کنیم. زیرا این حق بنیادی افغان‌ها و نیاز حیاتی و ضروری برای پیشرفت کشور،  رفاه و خرسندی ملت ماست.

مجاهدین ما صفوف خود را بیشتر منظم، فعال و قوی بسازند، تا به هدف بزرگ خود که سعادت مردم خویش بعد از خاتمه اشغال است برسند و در آینده برای جلوگیری از هر گونه رویداد‌های بد و برای مقابله با هر نوع خطرات احتمالی در راستای صلح سرتاسری، استحکام امنیت و خدمت مردم آماده باشند.

ما از اقشار مختلف ملت مسلمان خود، علمای کرام، متنفذان قومی، منورین، دانشمندان، استادان و شاگردان و عموم مردم می‌خواهیم که چنانچه در وظیفه خاتمه اشغال با کمال اخلاص در کنار برادران مجاهد خود ایستادند، همچنان در بخش حل موضوعات داخلی نیز به اتحاد و همکاری خود دوام بدهند، تا این مرحله نیز به منزل کامیابی برسد و افغانستان از نظام عادلانه و صلح برخوردار شود.

در اخر، از کشور قطر و امیر محترم آن شیخ تمیم بن حمد آل ثانی سپاسگزارم که شرایط برای مذاکرات فراهم نمود و از این فرآیند با اخلاص حمایت نمود. همچنان از کشورهای پاکستان، ازبکستان، چین، ایران، روسیه، اندونزی، ترکمنستان، قرقیزستان، امارات متحده عربی و دیگر کشورهای که در روند مذاکرات همکاری نمودند سپاسگزاری و تشکری می‌نمایم. والسلام

رهبر طالبان افغانستان هبة الله آخندزاده

۵/۷/۱۴۴۱هـ ق

۱۰/۱۲/۱۳۹۸هـ ش ــ ۲۰۲۰/۲/۲۹م»

 

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز