خبرگزاری کار ایران

بیانیه کمیسیون مشترک برجام در وین

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۶۶۷

بیانیه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) امروز -چهارشنبه- منتشر شد.

به گزارش اینا به نقل از خبرگزاری رویترز، بیانیه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) امروز -چهارشنبه-  منتشر شد. 

در متن این بیانیه آمده است: «نشست کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۰ در وین برگزار شد. بر اساس برجام، کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر اجرای این توافق را بر عهده دارد.»

این بیانیه همچنین عنوان کرد: «در این نشست، گام‌های ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای ذیل برجام و نگرانی‌های کلیه اعضا در خصوص آثار خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در همین راستا، نگرانی جدی پیرامون گام‌های ایران در خصوص تعهدات هسته‌ای ذیل برجام ابراز شد. اعضا همچنین تصدیق کردند که وضع مجدد تحریم‌های آمریکا، مانع بهره‌مندی کامل ایران از منافع ناشی از رفع تحریم‌ها شده است.»

اعضای حاضر در نشست امروز در وین، همچنین بر مسئولیت خود جهت تداوم پروژه‌های کلیدی عدم اشاعه‌ که بخشی اساسی از برجام محسوب می‌شود، تاکید کردند.

در بیانیه مذکور همچنین از تلاش‌های مستمر کارگروه اراک و رؤسای مشترک آن، بریتانیا و چین، جهت پیشبرد مدرن‌سازی تاسیسات اراک استقبال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز