خبرگزاری کار ایران

فائز السراج:

همکاری با ترکیه حق حاکمیتی دولت لیبی است

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۴۴۰

رئیس شورای دولت وفاق ملی لیبی با دفاع کامل از حضور ترکیه در کشورش تاکید کرد همکاری طرابلس با آنکارا حق قانونی دولت وفاق و وظیفه حاکمیتی آن برای حمایت از غیرنظامیان است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «فائز السراج»، رئیس دولت وفاق ملی لیبی امروز -چهارشنبه- با دفاع از حضور ترکیه در این کشور تاکید کرد که همکاری طرابلس با آنکارا حق قانونی دولت وفاق و وظیفه حاکمیتی آن برای حمایت از غیرنظامیان در برابر تجاوزگران است. 

سراج تاکید کرد که رابطه بین لیبی و ترکیه به دوره‌های پیشین در همه سطوح تاریخی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی باز می‌گردد و این رابطه یک موضوع جدید نیست.

وی درباره حضور ترکیه در لیبی توضیح داد که دولت وفاق همه کشورها را برای مقابله با حمله «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی فرا خواند اما فقط ترکیه به این درخواست پاسخ داد. 

سراج با انتقاد از حملات حفتر این حملات را به دیگر مناطق و شهرهای غربی مستمر اعلام کرد. 

وی درباره یادداشت تفاهم امنیتی و نظامی با ترکیه گفت که این توافق شامل همکاری در دو زمینه نظامی و امنیتی است و جوانب بی شماری را از جمله آموزش، مهاجرت غیر نظام‌مند و مبارزه با تروریسم شامل می‌شود. 

وی تاکید کرد که امضای این تفاهم‌نامه حق قانونی دولت وفاق و وظیفه حاکمیتی در قبال مردم است.

وی درباره سرنوشت مذاکرات کمیته نظامی ۵+۵  در ژنو که با هدف آتش‌بس پایدار در لیبی و مذاکرات سیاسی  با نظارت سازمان ملل صورت می‌گیرد،  گفت: «ما مدافعان صلح هستیم و چنین جنگی را نخواستیم. ما فقط از خود، خانواده‌ها و منازل‌مان دفاع می‌کنیم و هدف ما دست‌یابی به دولتی مدنی و دموکرات است.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز