خبرگزاری کار ایران

در دادگاه استرداد بنیانگذار ویکیلیکس مطرح شد؛

آسانژ پیش از انتشار اسناد محرمانه کوشید به هیلاری کلینتون هشدار بدهد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۳۰۱

تیم دفاعی بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اظهار داشت که وی پیش از انتشار اسناد محرمانه آمریکا تلاش کرده بود با کاخ سفید تماس گرفته و در این خصوص به آن‌ها هشدار بدهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تیم دفاعی «جولیان آسانژ»، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس،‌ در جلسه دادگاه استرداد او به ایالات متحده اظهار داشت که وی پیش از انتشار اسناد محرمانه آمریکا تلاش کرده بود با کاخ سفید تماس گرفته و در این خصوص به آن‌ها هشدار بدهد. 

این خبر را شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی اعلام کرد. 

دادستان طرف آمریکایی طی این دادگاه استدلال کرده بود که آسانژ آگاهانه و عامدانه، با انتشار استاد محرمانه که شامل نام افراد می‌شد، جان صدها تن از منابع این کشور را به خطر انداخته و آنان را در معرض «مرگ و شکنجه» قرار داده است. 

وکلای آسانژ اما با رد این مدعا اعلام کردند که آسانژ پیش از انتشار این اسناد با کاخ سفید تماس گرفته و خواستار گفت‌وگو با «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه وقت ایالات متحده، شده بود. وی طی این تماس هشدار داده بود که ممکن است این اطلاعات را گروهی ثالث منتشر کند. 

یکی از اعضای این تیم حقوقی گفت که آسانژ طی این تماس تلفنی گفته بود: «متوجه نمی‌شوم که چرا ضرورت این موضوع را درک نمی‌کنید. اگر کاری نکنیم، جان مردم به خطر می‌افتد.»

تیم آسانژ همچنین استدلال کردند که دادستان‌های آمریکایی «گستاخانه و بی‌شرمانه» حقایق را طور دیگری نشان می‌دهند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز