خبرگزاری کار ایران

استیون منوچین:

«کرونا» بر توافق تجاری با چین تاثیر چندانی نمی‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۲۰

وزیر خزانه داری آمریکا اظهار داشت که انتظار نمی‌­رود ویروس کرونا تاثیر قابل‌توجهی در مرحله نخست توافق‌نامه تجاری بین واشنگتن با پکن داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز -دوشنبه- اعلام کرد که انتظار نمی‌­رود شیوع ویروس «کرونا» تاثیر قابل‌توجهی در مرحله نخست توافق‌نامه تجاری بین واشنگتن با پکن داشته باشد، اما با ورود اطلاعات بیشتر طی هفته‌­های آینده ممکن است این وضعیت تغییر کند.

منوچین نسبت به جهش نتیجه‌گیری‌­ها درباره تاثیر «این تراژدی انسانی» بر اقتصاد جهانی یا تصمیم‌های شرکت­‌ها در زمینه زنجیره واردات هشدار داد و گفت: «چنین نتیجه‌گیری­‌هایی خیلی زود است.»

وی در ادامه افزود که چین در حال حاضر بر ویروس کرونا تمرکز کرده است، اما واشنگتن همچنان انتظار دارد که پکن به تعهدات خود در زمینه خرید کالاها و خدمات بیشتر از آمریکا بر اساس توافق مذکور پایبند باقی بماند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «پیش‌بینی می­‌کنم این ویروس بر مرحله نخست تجاری تاثیری ندارد، من با استناد به آنچه تا کنون از این ویروس شناخته‌­ایم احتمال نمی‌­دهم که تاثیر چندانی بر توافق داشته باشد.»

وی در ادامه افزود: «طبیعتا با تغییر وضعیت این موضوع نیز ممکن است تغییر پیدا کند. طی چند هفته آینده با دریافت اطلاعات بیشتر از میانگین شیوع این ویروس ما ارزیابی بهتری خواهیم داشت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز