خبرگزاری کار ایران

وکیل بنیانگذار ویکیلیکس:

ترامپ به آسانژ پیشنهاد عفو داده بود

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۳۹۵

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر به بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس، پیشنهاد داده بود که چنانچه بگوید روسیه در انتشار ایمیل‌های حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ نقش نداشته، او را مشمول عفو قرار خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، دادگاه در لندن شامگاه چهارشنبه اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر به «جولیان آسانژ»، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس، پیشنهاد داده بود که چنانچه بگوید روسیه در انتشار ایمیل‌های حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ نقش نداشته، او را مشمول عفو قرار خواهد داد. 

وکیل آسانژ در جلسه دادگاه که با حضور بنیانگذار ویکیلیکس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد به شهادت «دانا رابراباکر»، عضو پیشین کنگره استناد کرد که در سال ۲۰۱۷ در سفارت اکوادور به دیدار آسانژ رفته و این پیشنهاد رئیس‌جمهوری آمریکا را مطرح کرده بود. 

این در حالی است که چنانچه آسانژ از سوی بریتانیا به آمریکا استرداد شود، بیش از ۱۷۵ سال زندان به اتهام جاسوسی انتظارش را می‌کشد. 

رابراباکر طی این دیدار به آسانژ گفته بود که چنانچه اعلام کند انتشار ایمیل‌های حزب دموکرات از سوی روسیه صورت نگرفته، ترامپ حاضر است او را مشمول عفو قرار دهد. انتشار ایمیل‌های حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ به کازار «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه پیشین آمریکا ضربه سختی وارد کرد. 

طی جلسه دادگاه، آسانژ جز تایید نام و تاریخ تولدش حرف دیگری نزد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز