خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس با صدر‌اعظم آلمان با محوریت «معامله قرن»

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۸۳

رئیس تشکلات خودگردان فلسطین با صدراعظم آلمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، شامگاه گذشته -دوشنبه- با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان تلفنی گفت‌و‌گو کرد. 

مرکل در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که موضع آلمان در قبال مسئله فلسطین و موضوع اشغالگری اسرائیل کاملا آشکار است و دیدگاه خود را مبتنی بر راهکار دو دولت تغییر نخواهد داد. 

مرکل در ادامه توضیح داد که  آلمان به نقش خود برای تحقق صلح عادلانه بر اساس راهکار دو دولت ادامه خواهد داد.

مرکل و عباس در این گفت‌و‌گو موضوع مخالف فلسطین در قبال معامله قرن را بررسی کردند و عباس بر مواضع بی‌شمار مخالف با این طرح، از جمله موضع اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه آفریقا و نیز مواضع برخی کشورهای اروپایی چون روسیه و چین تاکید کرد. 

وی گفت که این کشورها و سازمان‌های بین المللی معامله قرن را نمی‌پذیرند و بر حمایت از قوانین بین‌المللی مبتنی بر راهکار تشکیل دو دولت بر اساس منابع بین المللی تاکید می‌کنند. 

عباس همچنین طرح جایگزین خود را که به برگزاری کنفرانس بین المللی صلح و ایجاد مکانیسم بین‌المللی چند‌جانبه بر اساس کمیته چهار جانبه و کشورهای دیگر تصریح می‌کند، تبیین کرد. 

وی از آلمان خواست که برای نظارت بر مذاکرات بر اساس قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی به این مکانیسم بپیوندد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز