خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار نشست امنیتی مونیخ در میانه تنش‌های بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۸۶۸

نشست امنیتی مونیخ در جنوب آلمان در حالی آغاز به کار کرد که رئیس این نشست از ناتوانی رهبران جهان برای حل‌وفصل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، نشست امنیتی مونیخ امروز -جمعه- در جنوب آلمان در حالی آغاز به کار کرد که رئیس این نشست از ناتوانی رهبران جهان برای حل‌وفصل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی انتقاد کرد. 

شماری از رهبران کشورهای جهان از جمله «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در این نشست سه روزه شرکت خواهند کرد. 

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و «مارک زاکربرگ»، رئیس شرکت فیسبوک نیز بناست در این نشست شرکت کنند. 

«ولفگانگ ایشینگر»، رئیس نشست مونیخ، پیش از آغاز رسمی این نشست اعلام کرد که از این‌که رهبران جامعه جهانی «نتوانسته‌اند» بحران‌هایی چون وضعیت در سوریه را حل‌وفصل کنند، «بسیار ناراحت است». وی همچنین از شکست مذاکرات صلح لیبی نیز ابراز تاسف کرد. 

وی افزود: «بیش از آنچه بتوان تصورش کرد با رویدادهای دهشتناک، بحران‌های جدی و گسترده مواجه هستیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز