خبرگزاری کار ایران

روسیه اعلام کرد:

چنانچه آمریکا از معاهده آسمان‌های باز خارج شود، پاسخی درخور خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۰۸۷

رئیس بخش منع گسترش و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه در وزارت خارجه این کشور گفت که چنانچه واشنگتن از معاهده آسمان‌های باز خارج شود، مسکو ناچار خواهد شد که اقدام‌ها واکنشی را پی بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر ارماکوف»، رئیس بخش منع گسترش و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه در وزارت خارجه این کشور گفت که چنانچه واشنگتن از معاهده آسمان‌های باز خارج شود، مسکو ناچار خواهد شد که اقدام‌ها واکنشی را پی بگیرد. وی همچنین گفت که مدعاهای آمریکا مبنی بر این‌که روسیه این معاهده را زیر پا گذاشته بی‌اساس هستند. 

 ارماکوف در ادامه گفت: «طرف آمریکایی هیچ بیانیه رسمی در قبال برنامه‌اش برای خروج از معاهده آسمان‌های باز منتشر نکرده است. با این حال، از احتمال انجام این اقدام ابراز تاسف می‌کنیم. اگر واشنگتن تصمیم بگیرد که این توافق را نقض کند، مجبور می‌شویم که پاسخی درخور را پیش بگیریم. هنوز برای بحث درباره واکنش‌های احتمالی روسیه در این زمینه زود است.»

وی افزود که مسکو این معاهده را «یکی از معدود ارکان‌های موجود در زمینه معماری امنیتی اروپا می‌داند.» او همچنین عنوان کرد: «ما موضع‌مان را در اختیار همکاران آمریکایی‌مان قرار داده‌ایم. متاسفانه، شرکای آمریکایی همچنان بر تکرار مدعاهای توخالی و بی‌اساس خود اصرار دارند.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز