خبرگزاری کار ایران

نماینده تونس در سازمان ملل:

برقراری امنیت و ثبات منطقه در گرو پایان اشغالگری اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۰۱۲

نماینده تونس در سازمان ملل تاکید کرد که بازگشت ثبات و امنیت به منطقه در گرو پایان دادن به اشغالگری اسرائیل است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «طارق الادب»، نماینده تونس در سازمان ملل روز گذشته -سه‌شنبه- در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که با پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های عربی  و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل آرامش و ثبات به منطقه باز خواهد گشت.

نماینده تونس همچنین عنوان کرد که ادامه شهرک‌سازی‌ها و محاصره غزه بر لزوم مسئولیت‌پذیری نهادهای بینالمللی تاکید می‌کند. 

وی همچنین بر لزوم اقدام شورای امنیت برای حفظ امنیت و صلح بین‌الملل و حل درگیری عربی-اسرائیلی و انجام عملیات صلح بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و نهادهای اصلی صلح تاکید کرد. 

نماینده تونس تصریح کرد که این جلسه در مرحله حساسی از تاریخ جنگ عربی اسرائیلی برگزار می‌شود، به گونه‌ای که تنش‌ها در منطقه شدت یافته، فرآیند صلح متوقف شده و تلاش‌ها برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی تکرار شده است، قطعنامه‌هایی که اساس تحقق صلح عادلانه، فراگیر و همیشگی است و بر حقوق قانونی مردم فلسطین برای تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید می‌کند. 

وی خاطر نشان کرد: «تونس و اندونزی طی روزهای گذشته، با هماهنگی طرف فلسطینی، اعضای شورای امنیت، کشورهای غیرمتعهد و برخی کشورهای عربی اسلامی، برای پیش‌نویس قطعنامه‌ای رایزنی کردند که بر لزوم دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کند و بدین به اشغال اراضی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل پایان دهد.»

این نماینده تونسی در پایان بر حمایت ثابت کشورش از مسئله فلسطین تاکید و خاطر نشان کرد که حقوق مردم این کشور غیر قابل تصرف و تقسیم است و با گذشت زمان از بین نمی‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز