خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت سازمان ملل صادرات غیرقانونی نفت لیبی را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۹۶۳

شورای امنیت سازمان ملل تلاش‌ها برای صادرات نفت خام و فراورده‌های نفتی از لیبی به صورت غیرقانونی را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته -سه‌شنبه- تلاش‌ها برای صادرات نفت خام و فراورده‌های نفتی از لیبی به صورت غیر‌قانونی را از سوی سازمان‌های غیروابسته به دولت وفاق ملی این کشور محکوم کرد.

این تصمیم بر اساس بند هفت منشور سازمان ملل با موافقت ۱۴ کشور از مجموع ۱۵ کشور عضو شورا اتخاذ شد و روسیه از رای دادن به آن خودداری کرد. 

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۵۰۹ این شورا درباره منع صدور سلاح به لیبی تا آوریل ۲۰۲۱ را تمدید کرد. 

در این قطعنامه از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواسته شده که به قانون منع صادرات سلاح به طور کامل پایبند باشند و از دخالت در جنگ لیبی و هر نوع اقدام تنش‌زا خودداری کنند.

در تصمیم شورای امنیت تاکید شده است که لیبی همچنان صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند.

شورای امنیت نسبت به فعالیت‌هایی که به وحدت سازمان‌های لیبی و مؤسسه ملی نفت این کشور آسیب می‌زند، ابراز نگرانی کرده است.

این شورا همچنین بر لزوم اقدام فوری دولت وفاق برای کنترل و نظارت بر عملکرد مؤسسه ملی نفت، بانک مرکزی و مؤسسه سرمایه‌گذاری این کشور تاکید کرده است.  

شورای امنیت سازمان ملل همچنین فعالیت تیم کارشناسان مرتبط با تحریم‌های لیبی تا ۱۵ ماه مه را تمدید کرده و از این تیم خواسته است که گزارشی را نهایتا تا پایان ۱۵ سپتامبر آینده ارائه دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز