خبرگزاری کار ایران

گزارش سازمان ملل:

کره‌شمالی تحریم‌ها را دور زده و به تقویت برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۶۷۴

گزارش محرمانه سازمان ملل فاش کرد که کره‌شمالی سال گذشته با نقض تحریم‌های اعمال شده به تقویت برنامه هسته‌ای خود در ارتباط با موشک‌های بالستیک ادامه داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گزارش محرمانه سازمان ملل فاش کرد که کره‌شمالی سال گذشته تحریم‌های اعمال شده را نقض کرده و به تقویت برنامه هسته‌ای خود در ارتباط با موشک‌های بالستیک ادامه داده است.

این گزارش تأکید کرده است که پیونگ یانگ به صورت غیر قانونی فرآورده‌های نفتی تصفیه شده را وارد و زغال سنگ به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار به کمک کشتی‌های چینی صادر کرده است. 

گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که کره‌شمالی ۱۳ آزمایش موشکی در سال گذشته انجام داده که طی آن دست کم ۲۵ موشک با انواع کوتاه‌برد و موشک‌های بالستیک از زیر دریایی شلیک کرده است.

این گزارش که قرار است ماه آینده منتشر شود، درست همزمان با تلاش آمریکا برای احیای مذاکرات هسته‌ای با کره‌شمالی فاش شده است. 

در این گزارش بنا به گفته یکی از کشورهای عضو سازمان ملل کره شمالی سه میلیون و ۷۰۰ تن زغال سنگ به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار در دوره بین ژانویه تا آگوست ۲۰۱۹ صادر کرده است.

در این گزارش آمده است: «بیشتر صادرات زغال سنگ کره شمالی که به دو میلیون و ۸۰۰ تن می‌رسد از طریق کشتی‌های کره‌شمالی به کشتی‌های محلی چین منتقل شده است». 

کره‌شمالی از سال ۲۰۰۶ تحریم است و شورای امنیت با ۱۵ عضو به طور مرتب این تحریم‌ها را در تلاش برای قطع جریان تأمین مالی برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ و برنامه موشک‌های بالستیک آن تمدید کرده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز