خبرگزاری کار ایران

ضمیر کابلوف:

طالبان تنها بعد از امضای توافق با آمریکا، وارد مذاکره مستقیم با کابل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۱۲

رئیس مرکز دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه و نماینده این کشور در امور افغانستان گفت که طالبان تنها زمانی برای ورود به مذاکرات مستقیم با کابل اعلام آمادگی می‌کند که توافق صلح با آمریکا را امضا کرده باشد و احتمال آتش‌بس موقت برای مدت زمان مورد بحث در مذاکرات مورد بحث قرار گرفته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ضمیر کابلوف» رئیس مرکز دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه و نماینده این کشور در امور افغانستان گفت که طالبان تنها زمانی برای ورود به مذاکرات مستقیم با کابل اعلام آمادگی می‌کند که توافق صلح با آمریکا را امضا کرده باشد و احتمال آتش‌بس موقت برای مدت زمان مورد بحث در مذاکرات مورد بحث قرار گرفته باشد. 

وی گفت: «همان‌گونه که نمایندگان طالبان اعلام کرده‌اند، پس از امضای توافق آماده خواهند بود مذاکرات بین‌الافغان را با دیگر نیروهای سیاسی از جمله دولت حاکم بر افغانستان پی بگیرند».

به گفته این دیپلمات، «احتمال اعلام آتش‌بس کوتاه‌مدت میان طالبان و دولت افغانستان برای مدت مذاکرات در حال بررسی است».

کابلوف گفت که مشخص نیست که چه نوع توافقی در این زمینه صورت خواهد گرفت. 

وی همچنین عنوان کرد: «تنها این موضوع آشکار است که آتش‌بس دائم یا کوتاه‌مدت یا کاهش خشونت‌ها موضوعی مورد بحث خود افغان‌ها بوده و از مذاکرات با آمریکا مجزا است».

کابلوف در ادامه عنوان کرد که طالبان و آمریکا هیچ مکانیسم مشخصی درباره پایبندی دو طرف به مفاد توافق تعیین نکرده‌اند. 

این دیپلمات در ادامه عنوان کرد: «روسیه هنوز دعوتی رسمی بری شرکت در مراسم امضای توافق دریافت نکرده است. طبق آخرین اظهارات، بنا بر این است که با دیگر کشورها به‌عنوان شاهد در این مراسم حضور داشته باشیم و این به معنای ایجاد مکانیسم برای بررسی پایبندی دو طرف به توافق نیست».

وی همچنین عنوان کرد که روسیه «دست کم باید به‌عنوان کشور شاهد از پیش با متن توافق آگاه باشد. تا به اینجای کار هنوز چنین چیزی برای ما مطرح نشده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز