خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

اجازه نمی‌دهیم رؤیای «معامله قرن» به واقعیت بپیوندد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۰۵۰

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد که صلح در منطقه با طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» بر هم بخورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز -‌یکشنبه- گفت که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد که صلح در منطقه با طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» بر هم بخورد. 

وی این اظهارات را در قالب بیانیه‌ای که برای سومین کنفرانس پلتفورم بیناپارلمانی بیت‌المقدس بیان کرد. 

اردوغان در این پیام بر اهمیت چنین کنفرانس‌هایی در دوره حساس کنونی تاکید کرد و افزود که طرح موسوم به «معامله قرن» که بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عنوان می‌کند چیزی جز رؤیایی خام که امنیت منطقه را تهدید می‌کندT نیست. وی افزود که ترکیه اجازه نخواهد داد این رؤیا واقعیت پیدا کند. 

اردوغان گفت: «این طرح را به رسمیت نخواهیم شناخت؛ طرحی که به معنای اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نابودی این سرزمین و تصرف بیت‌المقدس است. هیچ‌گاه چنین تصمیمی را به رسمیت نخواهیم شناخت، تصمیمی که می‌کوشد راه‌حل دو کشوری را به‌عنوان پوشش خود نشان دهد اما در حقیقت به معنای قانونی جلوه دادن اشغال فلسطین تحت دستور آمریکا است.»

اردوغان در ادامه افزود که ترکیه «هیچ‌گاه در برابر اشغال بیت‌المقدس سکوت نخواهد کرد و برادران فلسطینی خود را تنها نخواهد گذاشت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز