خبرگزاری کار ایران

نمایندگان پارلمان عراق:

اخراج نیروهای آمریکایی از کشور تصمیمی حاکمیتی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۵۹۷

کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که اخراج نیروهای آمریکایی از کشور تصمیمی حاکمیتی است و امکان عقب‌نشینی از آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری سانا، نمایندگان پارلمان عراق در کمیسیون امنیت و دفاع تاکید کردند که تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از کشور تصمیمی حاکمیتی است و از آن عقب‌نشینی نخواهد شد.

«کریم علیوی»، ‌عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، در مصاحبه با خبرگزاری سانا تاکید کرد که تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق هرگز قابل‌بازگشت نخواهد بود، زیرا تصمیمی حاکمیتی است که در چارچوب مصلحت کشور و حفظ حاکمیت آن اتخاذ شده و از مهم­ترین وظایف دولت آینده خواهد بود.

علیوی در ادامه افزود: ‌«قصد آمریکا برای استقرار سامانه­‌های پاتریوت در برخی از پایگاه­‌ها غیرقابلقبول است و هرگز چنین اقدامی را نخواهیم پذیرفت، این اقدام همچنین تعللی مطرود است، زیرا همه ملت عراق با تصمیم اخراج آخرین سرباز آمریکا از کشور همراه هستند».

پارلمان عراق ماه گذشته پس از جنایت آمریکا در ترور شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرمانده حشدالشعبی با اکثریت مطلق آرا به قانون الزام دولت عراق برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در این کشور رای داد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز