خبرگزاری کار ایران

اقدام متقابل تل آویو و بروکسل برای احضار سفرای یکدیگر

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۵۴۹

وزارت خارجه بلژیک به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی برای احضار سفیر بروکسل در تل‌آویو سفیر این رژیم را احضار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه بلژیک به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی برای احضار سفیر بروکسل در تل‌آویو، «امانوئل نخشون»، سفیر رژیم صهیونیستی در بروکسل را احضار کرد.

وزارت خارجه اسرائیل، سفیر بلژیک را به دنبال دعوت این کشور از «برد بارکر» رئیس سازمان دفاع از کودکان فلسطین برای مشارکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل احضار کرد.   

وزارت خارجه اسرائیل روز گذشته- جمعه- دعوت بلژیک از بارکر را ادامه اقدام‌های خصمانه این کشور علیه اسرائیل در شورای امنیت توصیف کرد.

بلژیک در حال حاضر ریاست دوره­‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد.

سازمان دفاع از کودکان فلسطین به ریاست بارکر، اسرائیل را به ارتکاب جنایت­‌های جنگی و شکنجه کودکان متهم می‌­کند.

وزارت خارجه بلژیک اعلام کرد: «ما از نحوه اعلام خبر دعوت ما از بارکر در رسانه­‌های اسرائیل غافلگیر و ناراحت شدیم، روابط ما با اسرائیل مهم است اما این موضوع مانع از آن نخواهد شد که موضعمان را تبیین کنیم».

یک مقام اسرائیلی نیز در واکنش به اظهارات وزارت خارجه بلژیک گفت: « وزارت خارجه بلژیک باید به جای تمرکز بر گزارش‌­های رسانه‌­ای در اسرائیل دعوت از سازمان مخالف با تل‌آویو به شورای امنیت را لغو کند، چنین دعوتی بیانگر دوستی اسرائیل- بلژیک نیست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز