خبرگزاری کار ایران

محمود عباس به همراه سند تخلفات معامله قرن عازم نیویورک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۷۸

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته آینده به همراه سندی متشکل از ۳۰۰ تخلف قانونی آمریکا در طرح معامله قرن عازم مقر سازمان ملل در نیویورک می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزای فرانسه، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته آینده به همراه سندی متشکل از ۳۰۰ مورد نقض قانون بین‌المللی در طرح آمریکایی معامله قرن که سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) آن را تهیه کرده عازم نیویورک، مقر سازمان ملل متحد می‌شود. 

عباس دوشنه آینده عازم نیوورک می‌شود و فلسطینی‌ها یک روز پس از آن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای رأی گیری علیه معامله قرن در شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهند. 

«صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت:‌ «این سند به زبان انگلیسی برای همه اعضای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل توزیع خواهد شد». 

این سند که توسط دبیرخانه سازمان آزادی بخش فلسطین تهیه شده تصریح می‌کند که طرح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا معروف به معامله قرن حاوی بیش از ۳۰۰ مورد نقض قانون بین‌المللی است. 

سند مذکور همچنین تصریح می‌کند که تخلفات صورت گرفته در این طرح به تصمیمات سازمان ملل در ارتباط با مسأله فلسطین و در رأس آن قدس آسیب وارد می‌کند، چرا که اسرائیل هیچ حق حاکمیتی در شهر قدس ندارد و جامعه بین‌الملل الحاق این شهر به سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد.

از دیگر موارد نقض قانون می‌توان به موضوع شهرک‌سازی، امنیت، حقوق آوارگان و اسرا اشاره کرد. 

این سند همچنین بر نقض قوانین مرتبط با حاکمیت و نوار غزه و منابع طبیعی و اقتصاد تمرکز کرده است. 

تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطین از زمان اعلام معامله قرن شدت یافته است. ۱۴ نفر از جمله ۱۲ سرباز اسرائیلی بامداد پنجشنبه گذشته در درگیری‌های شهر قدس زخمی شدند و چهار فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز