خبرگزاری کار ایران

افشاگری یک مقام طالبان از معامله با نیروهای امنیتی پاکستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۳۶

یک مقام طالبان که مدتی سخنگوی این شبه‌نظامیان بود از زندانی در پاکستان گریخته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، یک مقام طالبان که مدتی سخنگوی این شبه‌نظامیان بود از زندانی در پاکستان گریخته است و مدعی شده که با نیروهای امنیتی این کشور به توافقی پنهانی رسیده بود. 

«ساجد محمد» که از او در طالبان با نام «احسان‌الله احسان» نیز یاد می‌شود در زمان تلاش برای ترور «ملاله یوسف‌زی»، فعال حقوق بشر، سخنگوی پاکستان بوده است. در صورت تایید ادعای این مقام طالبان، این امر نوری دیگر بر روابط نیروهای امنیتی پاکستان با این شبه‌نظامیان می‌تاباند. این در حالی است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان بارها به همکاری با گروه‌های تروریستی، در جهت حفظ منافع داخلی و خارجی خود، متهم شده‌اند. 

ساجد محمد در پیامی صوتی که روز پنج شنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد گفت: «به مدت سه سال در زندان بودم و به مدت سه سال به توافقی که کرده بودم وفادار ماندم. در آینده نزدیک، درباره این توافق و افراد دخیل در آن بیشتر خواهم گفت».

وی روز جمعه انتشار این پیام را تایید کرد و گفت که به همراه خانواده‌اش پنهان شده است. یک سخنگوی ارتش پاکستان از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز