خبرگزاری کار ایران

با هدف پایان دادن به اعتراض‌ها صورت می‌گیرد:

تلاش علاوی برای واگذاری سمت‌های وزارتی به فعالان جنبش اعتراض

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۸۹

منابع نزدیک به نخست‌وزیر مکلف عراق از تلاش وی برای شرکت دادن فعالان برجسته اعتراض‌های مردمی در کابینه جدید دولت خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری العربی، منابع نزدیک به «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر مکلف عراق گزارش دادند که وی تلاش می‌کند فعالان برجسته در جریان اعتراض‌ها مردمی را در کابینه جدید مشارکت دهد تا خشم مردم فروکش کند. 

منابع سیاسی عراق گزارش دادند که علاوی تلاش خواهد کرد تا از جدل موجود در میدان «الحبوبی»، مرکز اصلی اعتراض در شهر ناصریه استفاده کند.

این فرضیه در صحنه تظاهرات مردمی غیر از عده اندکی مورد تأیید قرار نمی‌گیرد، زیرا اکثریت آنان روز گذشته- سه شنبه- مخالفت خود را با تکلیف علاوی برای تشکیل دولت بیان کردند. 

نخست‌وزیر مکلف از افشای جزئیات درباره تشکیل کابینه وزارتی خودداری می‌کند. 

منابع آگاه می‌گویند که دو فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق، سائرون به ریاست «مقتدی صدر» و «فتح» به رهبری «هادی العامری»از تعهدات علاوی پیش از تشکیل دولت و تضمین منافع سیاسی و اقتصادی در مرحله آینده مطمئن هستند. 

این منابع تأکید می‌کنند که توافق کل بین نیروهای سیاسی اصلی شیعه با علاوی بر این نکته تمرکز می‌کند که وی حمایت کننده حقیقی از منافع بازیگران سیاسی بزرگ است نه وزرایی که به نمایندگی از تشکل‌ها در کابینه حضور دارند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز