خبرگزاری کار ایران

واکنش دبیرکل پیشین اتحادیه عرب به طرح معامله قرن

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۲۱

دبیرکل پیشین اتحادیه عرب به طرح آمریکایی به اصطلاح صلح بین فلسطین و اسرائیل معروف به معامله قرن واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «عمرو موسی» دبیرکل پیشین اتحادیه عرب در واکنش به طرح به اصطلاح صلح «معامله قرن» در گفت‌و‌گو با روزنامه «المصری الیوم» گفت که طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جهوری آمریکا یک پیشنهاد آمریکایی- اسرائیلی مشترک است و نباید آن را هشدار نهائی برشمرد که بدون مذاکره، واکنش یا اصلاح پذیرفته یا رد می‌شود.

موسی تأکید کرد که این شرایط شبیه طرح ابتکار عربی است که موضع عربی در آن زمان به دنبال تصمیم‌ها و توافق‌های اتخاذ شده قابل مذاکره بود. 

وی مدعی شد: «این دو سند هر دو به یک اندازه، پایه و اساس یک مذاکره پویا به شمار می‌روند که باید فورا آغاز شود».

موسی پیشنهاد داد که مذاکراتی با نظارت پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و در رأس آنها آمریکا، آلمان و سازمان ملل و اتحادیه اروپا برگزار شود. 

وی گفت که در این طرح مذاکره پیشنهاد می‌شود از مسیر گفت‌وگوی مصر و اردن دنباله‌روی شود که دوره‌های پیاپی، مذاکره را برای یافتن راهکار منصفانه در جنگ اسرائیل و فلسطین برگزار کردند.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب گفت که دلیل مخالفت فلسطینیان با طرح پیشنهادی را که نقض حقوقشان و جانبداری آشکار از خواسته‌های نامشروع و غیر قانونی اسرائیل می‌دانند، درک می‌کند.

موسی گفت که طرح آمریکایی- اسرائیلی مشهور به نام طرح ترامپ پاسخی دیر هنگام به ابتکار صلح عربی در سال ۲۰۰۲ است.

وی نسبت به وخامت اوضاع در منطقه و افزایش خشم عمومی در صورت تحمیل این طرح بر فلسطینی‌ها به هر شکلی که باشد، هشدار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز