خبرگزاری کار ایران

خدیجه چنگیز در مصاحبه با گاردین:

دنیا عربستان را رها کرده تا هر کاری که می‌خواهد، انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۴۸۵

نامزد روزنامه‌نگار مقتول سعودی در مصاحبه با روزنامه گاردین تأکید کرد که جهان در محاکمه عربستان پس از این جنایت شکست خورده و اجازه می‌دهد آل سعود هر چه می‌خواهد، انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: «جهان در محاکمه عربستان پس از ارتکاب این جنایت شکست خورد و این کشور را تشویق کرد تا تا هر آنچه می‌خواهد، انجام دهد». 

چنگیز در این مصاحبه از آسیب روحی و غم و اندوهی که از زمان وقوع این جنایت به آن مبتلا شده و اینکه برای مدت طولانی احساس بریدگی از زندگی می‌کرده، صحبت کرد و گفت که در حال حاضر دیگر چنین حالتی ندارد. 

گاردین نوشت که چنگیز با وجود احساس عدم امنیت، خواستار عدالت شد و  با خشم، جهان را به شکست در محاکمه عربستان متهم کرد.

چنگیز گفت: «جهان آل سعود را به ادامه توطئه‌هایشان بیش از گذشته تشویق کرد. آنها چه احساسی خواهند داشت اگر برای من یا فردی دیگر اتفاقی رخ دهد؟ جهان مسئول خواهد بود، مسئولی مضاعف». 

در این گزارش آمده است که چنگیز بدون اشاره خاص از سازمان ملل و یا آمریکا و بریتانیا از نحوه پاسخ به این جنایت انتقاد کرد. 

چنگیز گفت که هرگز هشدار و یا تهدیدید دریافت نکرده است اما نگرانی‌های امنیتی وی همیشه وجود دارد.

وی امه داد: «آیا این حقیقت ندارد که من در زندگی شخصی خود در معرض خطر هستم زیرا این امور مانع آن است که من فردی عادی باشم». 

نامزد روزنامه‌نگار مقتول سعودی گفت که خاشقجی او را در جزئیات کارش قرار نداده بود اما به یاد می‌آورد که او نسبت به حمله علیه خود در شبکه‌های اجتماعی و انتقام از انتقاداتش از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در مقاله‌های خود در روزنامه «واشنگتن پست» نگران بوده است.

چنگیز تأکید کرد که خاشقجی او را در جریان حمله مگس‌های الکترونیک سعودی قرار داده و گفته بود: «آنها می‌توانند بر احساسات و روح و روانت تأثیر گذارند». 

وی از دزدی گوشی خاشقجی یا حمله به وی حرفی نزد اما گفت که او از طریق پیام‌رسان «واتس‌اپ» با مقام‌ها و شاهزادگان سعودی و دیگران ارتباط داشت. 

چنگیز در پایان با رد نتیجه محاکمه عوامل جنایت و ادعای مسئولیت‌پذیری بن سلمان گفت: «اگر بن سلمان مسئول بود، پس چرا حکم اعدام پنج نفر را توضیح نداد، این افراد چه کسانی هستند؟  آیا آنها فکر می‌کنند ما این بهانه را بدون هیچ توضیحی می‌پذیریم؟»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز