خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:‌

درخواست نتانیاهو برای باز شدن حریم هوایی سودان به روی هواپیماهای اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۴۹

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس شورای حاکمیتی سودان، خواسته تا حریم هوایی این کشور را به روی آن دسته هواپیماهای اسرائیلی که از آمریکا لاتین پرواز می‌کنند باز کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، منابع اسرائیلی آشکار کرده‌اند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی سودان، خواسته تا حریم هوایی این کشور را به روی آن دسته هواپیماهای اسرائیلی که از آمریکا لاتین پرواز می‌کنند باز کند. این امر سبب خواهد شد که مدت زمان این پروازها سه ساعت کاهش یابد. 

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دیدار میان دو طرف بخشی از تلاش‌های تل‌آویو برای رسیدن به اهدافش در زمینه‌های هوایی است. این منابع همچنین اعلام کردند که مقام‌های اسرائیلی مدت‌ها بود که به‌علت نقش مهم خارطوم در منطقه و اهمیت ژئوپولتیکی آن، در پی بهبود روابط با سودان بودند. 

تایمز آو اسرائیل همچنین گزارش داد که بهبود روابط با کشورهای آفریقایی یکی از اولویت‌های نتانیاهو در سیاست خارجی است؛ امری که باعث بهبود روابط با چاد در سال گذشته میلادی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز