خبرگزاری کار ایران

واکنش حماس به تعویق سفر هیأت ساف به غزه

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۷۱

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأخیر دیدار هیأت سازمان آزادی بخش از غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الرساله، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌­ای مطبوعاتی اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و نیز «صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از دیدار گروه­‌های ویژه سازمان آزادی‌بخش استقبال کردند.

وی تأکید کرد که اعلام تعویق این دیدار با توجه به استقبال و موافقت آشکار حماس، اقدامی ناپسند بوده و پیامی منفی برای مردم ما به ویژه در این شرایط حساس برای مسأله فلسطین دارد.

برهوم تأکید کرد: «نماینده جنبش فتح خواستار موضع رسمی حماس درباره دو موضوع حضور هیأت و برگزاری دیدار دوجانبه بین رهبران فتح و حماس شد و پاسخ مثبت و روشنی را در استقبال از هیأت و موافقت حماس با دیدار دو جانبه دریافت کرد».

وی در ادامه افزود: «توافق شد که چهارشنبه زمان این دیدار باشد که ابتدا با دیداری کلی متشکل از همه نیروهای ملی و چهره‌­های مستقل آغاز شود و سپس با سلسله دیدارهای دیگری که این هیأت مناسب بداند، ادامه یابد».

این بیانیه در واکنش به ادعای جنبش فتح مبنی بر عدم دریافت زمان مناسب از سوی حماس برای دیدار با گروه­‌های مقاومت در غزه و اعلام تعویق دیدار هیأت سازمان آزادی‌بخش مطرح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز