خبرگزاری کار ایران

کوشنر پنج شنبه در شورای امنیت درباره معامله قرن سخنرانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۷۸

یک مقام آمریکایی روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که مشاور ارشد و داماد رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه آینده، نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل را از جزئیات طرح معامله قرن آگاه می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، یک مقام آمریکایی روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه سفرای شورای امینت سازمان ملل را در جریان جزئیات طرح به اصطلاح صلح این کشور در خاورمیانه معروف به معامله قرن قرار می‌دهد. 

آمریکا خواستار برگزاری این جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته برای ارائه این طرح  چند روز پیش از اقدام «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مخالفت با آن در مقابل جامعه بین‌الملل شده است. 

طرح معامله قرن از سوی فلسطین رد شده است حال آن که اسرائیل از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن الحاق شهرک‌های کرانه باختری و دره رود اردن و پایتختی همیشگی سراسر قدس برای این رژیم استقبال کرده است.

«مارک پستین دی بایسور»، سفیر بلژیک در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه فوریه را بر عهده دارد، گفت که منتظر دربافت درخواست رسمی فلسطین برای برگزاری جلسه شورای امنیت در تاریخ ۱۱ فوریه درباره طرح معامله قرن با حضور محمود عباس است. 

فلسطینی‌ها از قصد خود برای ارائه پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت از طریق تونس، عضو غیر دائم این شورا هنگام دیدار عباس خبر داده‌اند. 

کوشنر، طراح معامله قرن است که ترامپ هفته گذشته آن را اعلام و اتحادیه عرب  و سازمان همکاری اسلامی با آن مخالفت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز