خبرگزاری کار ایران

واکنش دبیر کمیته اجرائی ساف به دیدار نتانیاهو و عبدالفتاح البرهان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۸۲۰

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطینن دیدار رئیس شورای حاکمیتی سودان با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری معا، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) با محکوم کردن دیدار «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی سودان این دیدار را خنجر از پشت به مردم فلسطین و خروج آشکار از ابتکار صلح عربی توصیف کرد، درست زمانی که نتانیاهو و کاخ سفید به دنبال نابودی مسأله فلسطین و الحاق قدس به مسجد الاقصی و کنیسه «القیامه» و الحاق اراضی فلسطین اشغالی هستند چنانکه در الحاق جولان عربی سوریه و اشغال آن نیز چنین عمل کردند. 

عریقات تأکید کرد که مسأله فلسطین یک موضوع متمایز عربی است و هیچ کس نمی‌تواند منافع خود را به حساب حقوق ملی و قانونی مردم فلسطین تأمین کند. 

وی همچنین اعلام اوگاندا برای انتقال سفارت خود به قدس را محکوم و از کشورهای اتحادیه آفریقا خواست که بر سر اصول سیاسی خود در قبال جنگ اسرائیل و فلسطین که به قانون بین المللی استناد می‌کند و متضمن استقلال کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی است، بایستند. 

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی  نیز دیدار برهان و نتانیاهو را که طرفین بر آغاز همکاری برای عادی‌سازی روابط توافق کرده‌اند، محکوم کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز