خبرگزاری کار ایران

دیدار محرمانه رئیس سیا با مقام‌های تشکیلات خودگران فلسطین

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۱۵

رادیو تلویزیون اسرائیل (کان) اعلام کرد که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دو روز پس از اعلام طرح معامله قرن از شهر رام‌الله در کرانه باختری دیدار کرده است.

به گزارش ایلنا، رادیو تلویزیون اسرائیل (کان)  اعلام کرد که «جینا هاسپل»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دو روز پس از اعلام طرح معامله قرن از شهر رام‌الله در کرانه باختری دیدار کرده است.

در ادامه این خبر آمده است که هاسپل با مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده و در این دیدار به وی اطلاع داده شد که فلسطینیان هماهنگی امنیتی با اسرائیل و آمریکا را متوقف کرده‌اند و به همین دلیل دیدار وی بر موضع تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال معامله قرن متمرکز شده است. 

تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: «هاسپل با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان دیدار نکرده بلکه دیدار او با ماجد فرج، رئیس اطلاعات تشکیلات بوده که در این نشست بر ادامه ارتباط بین نیروهای امنیتی فلسطین و آژانس اطلاعات مرکزی و عدم آسیب رسیدن به این ارتباط تأکید کرده است». 

هاسپل پس از نشست محرمانه در رام‌الله‌ با مقام‌های اسرائیلی دیدار کرده است. این در حالی است که به رغم دیدار هاسپل از رام‌الله، آمریکا هنوز ۱۸۰ میلیون دلار از کمک‌های تصویب شده در کنگره را برای انتقال به نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات فلسطین ارائه نداده است. 

محمود عباس پیش از این اعلام کرده بود که هر نوع ارتباط امنیتی با اسرائیل و آمریکا را قطع کرده و از قید تعهدات خود بر اساس توافق اسلو رها می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز