خبرگزاری کار ایران

افشاگری بولتون از جزئیات تلاش ترامپ برای اعمال فشار بر اوکراین

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۱۶

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا جزئیات بیشتری از رابطه اوکراین و ایالات متحده را آشکار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک‌تایمز، براساس پیش‌نویس کتاب «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، رئیس‌جمهوری این کشور دو ماه پیش از آن‌که از همتای اوکراینی خود بخواهد که درباره رقیب انتخاباتی‌اش تحقیق کند، از او خواسته بود که به کارزارش برای فشار به اوکراین در راستای تحقیق درباره دموکرات‌ها کمک کند. 

به گفته بولتون، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در اوایل ماه مه طی دیدار با او و «میک مولوینی»، رئیس کارکنان کاخ سفید، در اتاق بیضی این مسأله را مطرح کرد. به گفته بولتون، در این جلسه «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ و «پت سیپولون» رئیس تیم دفاعی ترامپ، نیز حضور داشتند. 

در متن پی‌نویس کتاب بولتون آمده است که ترامپ به او گفت که با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین تماس گرفته تا از دیدار او با جولیانی اطمینان حاصل کند. به گفته بولتون،‌ در آن زمان جولیانی بنا بود برای بحث درباره تحقیق علیه نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ به اوکراین برود.

ترامپ در واکنش هرگونه دیدار در این زمینه را رد کرد و گفت: «هیچ‌گاه به جان بولتون نگفتم که دیداری میان جولیانی و رئیس‌جمهور زلنسکی ترتیب دهد. چنین دیداری هیچ‌گاه اتفاق نیفتاد.»

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز