خبرگزاری کار ایران

هشدار آمریکا به فلسطین در رابطه با اعتراض به «معامله قرن»

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۳۰۸

نماینده آمریکا در سازمان ملل به فلسطین هشدار داد که ابراز نارضایتی از طرح صلح ایالات متحده در شورای امنیت تنها به تکرار الگوی اشتباه هفت دهه گذشته خواهد انجامید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز گذشته -‌جمعه- به فلسطین هشدار داد که ابراز نارضایتی از طرح صلح ایالات متحده در شورای امنیت تنها «به تکرار الگوی اشتباه هفت دهه گذشته خواهد انجامید.»

در هفته‌های آتی، «محمود عباس»،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بناست در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعتراض خود را به طرح موسوم به «معامله قرن» ابراز کند. 

با این حال، ایالات متحده بناست هرگونه طرح در این زمینه را رد کند. در این صورت، فلسطین اعتراض خود را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهد کرد. کرافت گفت که گرچه انتظار می‌رفت که فلسطین چنین واکنشی به طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نشان دهد، «چرا این نارضایتی را در مذاکرات مطرح نکنیم؟»

وی افزود: «آوردن این نارضایتی به سازمان ملل عاقبتی جز تکرار الگوی شکست‌خورده هفت دهه گذشته ندارد. بیایید از چنین دام‌هایی خودداری کرده و به صلح شانسی بدهیم.»‌‌

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه افزود که این کشور آماده است گفت‌وگوهای صلح را تسهیل کرده و از این‌که «نقشی در این زمینه داشته باشد خوشحال خواهد بود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز