خبرگزاری کار ایران

نماینده آیت‌الله سیستانی:

اقدام ظالمانه برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری اسرائیل را محکوم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۷۸

متن بیانیه مرجعیت دینی عراق در خطبه‌­های نماز جمعه امروز توسط نماینده ایشان قرائت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، بیانیه آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق، در خطبه‌­های نماز جمعه امروز توسط «عبدالمهدی الکربلائی»، نماینده ایشان قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: «چهار ماه از آغاز جنبش مردمی عراق در طلب اصلاح و ریشه‌کن شدن مظاهر فساد می­‌گذرد که همچنان نیز ادامه دارد».

مرجعیت دینی بار دیگر توسل به خشونت علیه تظاهرکنندگان صلح‌طلب و نیز شکست اعتصاب­‌های مردمی را محکوم کرده و همزمان مخالفت صریح خود را با حمله به نیروهای امنیتی و دستگاه‌­های دولتی نیز اعلام می‌­کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ادامه بحران کنونی و عدم ثبات سیاسی و اقتصادی و امنیتی به نفع کشور و آینده مردم نیست و باید تمهیداتی برای خروج از آن با تشکیل سریع دولت جدید اندیشیده شود. دولت جدید باید قابل اعتماد برای مردم و قادر به آرام کردن اوضاع و باز پس گیری هیبت دولت و اتخاذ اقدام‌های ضروری برای اجرای انتخابات آزاد و سالم در نزدیک‌ترین فرصت ممکن باشد».

در این بیانیه تأکید شده است که مراجعه به صندوق­‌های رأی در حال حاضر و با توجه به تقسیم­‌های نیروهای سیاسی تشکل‌­های مختلف و اختلاف دیدگاه­‌ها بهترین گزینه است».

در پایان بیانیه مذکور آمده است: «مرجعیت دینی به شدت اقدام ظالمانه اخیر برای مشروعیت بخشیدن به اشغال بیشتر اراضی فلسطین را محکوم کرده و از حق ملت مظلوم فلسطین برای بازپس‌گیری اراضی اشغالی خود و تشکیل دولت مستقل حمایت می­‌کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز