خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر سیاسی عراق:

استقرار سامانه پاتریوت در غرب عراق، نقطه آغاز اجرای معامله قرن است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۶۹

تحلیلگر سیاسی عراق امروز- جمعه- تأکید کرد که آمریکا با استقرار سامانه پاتریوت در منطقه غرب عراق، اقدام‌های اولیه برای اجرای معامله قرن را در سایه سکوت دولت عراق آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق امروز -جمعه- تأکید کرد که آمریکا به محض اعلام معامله قرن، اقدام‌های اولیه برای اجرای این طرح را با تحرک برای استقرار سامانه پاتریوت در غرب عراق به بهانه حمایت از پایگاه‌­های خود داخل کشور آغاز کرده است، حال آن‌که دولت به طرز عجیبی در قبال این تحرکات سکوت کرده است.

طائی در ادامه افزود: «استقرار سامانه پاتریوت تأکید می‌­کند که آمریکا تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را نادیده گرفته است. آمریکا و اسرائیل میزان دقت اصابت موشک‌های ایران به هدف در جریان حمله به پایگاه عین‌الاسد را بررسی کردند و به همین دلیل خروج خود از غرب عراق را به مفهوم قرار دادن اسرائیل در تیررس موشک­‌های ایران می­‌دانند».

وی توضیح داد که طرح موضوع اقلیم سنی چند روز پیش از اعلام اجرای معامله قرن در واقع بخشی از این معامله است، این در حالی است که همه این تحولات تاکنون با پاسخ قاطع دولت مواجه نشده و این بدان مفهوم است که خاک عراق عرصه اشغالگران آمریکایی می­‌شود تا هر کاری که می­‌خواهند انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز