خبرگزاری کار ایران

تصویب پیش‌نویس لغو مجوز استفاده از نیروی نظامی در عراق در مجلس نمایندگان آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۱۸

مجلس نمایندگان آمریکا به پیش نویس لغو مجوز استفاده از نیروی نظامی در عراق که در سال ۲۰۰۲ ارائه شده بود، رأی داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا به قانون لغو مجوز استفاده از نیروی نظامی در عراق که در سال ۲۰۰۲ ارائه شده بود، رأی داد.

بر اساس نتایج رأی گیری، ۲۳۶ نماینده مجلس نمایندگان لغو مجوز کنگره را تأیید و ۱۶۶ نماینده با این قانون مخالفت کردند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عملا به استفاده از حق وتو علیه تصمیم کنگره تهدید کرد.

دولت ترامپ علاوه بر این از این مجوز به عنوان توجیهی برای عملیات ترور علیه شهید «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس در بغداد سوء استفاده کرد. 

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به قانون عدم جنگ علیه ایران که مانع استفاده از اموال دولتی در جنگ علیه ایران غیر از شرایط دفاع از خود یا به تعبیر کنگره اتخاذ اقدام‌های محدود و معین می‌شود، رأی دادند. 

۲۲۸ نماینده دموکرات از این قانون حمایت و ۱۷۵ نماینده با اکثریت جمهوری‌خواه با آن مخالفت کردند. 

پیش‌نویس این قانون شامل موضوع «نه به جنگ با ایران» به منظور پیشگیری از حمایت مالی از عملیات‌های نظامی علیه ایران بدون اجازه کنگره است.

در همین راستا شانس تصویب این قانون در مجلس سنا کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز