خبرگزاری کار ایران

درخواست سفرای ۴ کشور برای توقف جنگ در یمن

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۹۳۷

سفرای کشورهای فرانسه، روسیه، بریتانیا و آمریکا در یمن نسبت به تشدید تنش اخیر در این کشور به شدت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری العربیه، سفرای چهار کشور فرانسه، روسیه، بریتانیا و آمریکا در یمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که تنش اخیر باعث کشتار غیر نظامیان و آوارگی خانواده‌ها شده و پیشرفت آشکار در روند کاهش تنش را تهدید می‌کند. 

سفرا در این بیانیه از طرف‌ها درگیر در یمن خواستند که فورا به جنگ پایان دهند و تدابیر لازم را برای پایان عملیات نظامی از جمله حملات پهپادی و تحرک شبه‌نظامیان و بمباران موشکی اتخاذ کنند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که این کشورها از تلاش‌های «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن و دعوت وی از همه طرف‌ها برای پایبندی به تلاش‌های کاهش تنش و ادامه تقویت این تلاش‌ها حمایت می‌کنند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه مردم یمن پس از تحمل پنج سال جنگ هیچ نوع خللی را در روند صلح بر نخواهند تافت، آمده است: «تا زمان از دست نرفته است، نیاز  به رهبری و خویشتن‌داری مستمر احساس می‌شود». 

گریفیتس پیش از این نسبت به تشدید تنش اخیر در سطح خشونت در یمن به شدت ابراز نگرانی کرده و از همه طرف‌ها خواسته بود که تدابیر لازم را برای برقراری آرامش و کاهش تنشی که نقش اساسی در تحقق آرامش ایفا می‌کند، اتخاذ کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز