خبرگزاری کار ایران

فیصل مقداد:

تحریم‌­های اقتصادی علیه سوریه، کودکان و بیماران را هدف قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۸۹۸

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که اعمال تحریم‌­های اقتصادی علیه این کشور فقط مردم سوریه، کودکان و بیماران را مورد هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الوطن، «فیصل مقداد»، معاون وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه مراسم جشن سفارت هند در دمشق تأکید کرد که تحریم‌­های اقتصادی اعمال شده علیه این کشور فقط مردم، کودکان و بیماران سوریه را مورد هدف قرار می­‌دهد زیرا در سطح درک «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا کودکان سوریه باید در آرزوی دارو و غذا باشند نه اینکه امکانات فراوان در اختیار آنها قرار داشته باشد.

مقداد تأکید کرد که توافق کاهش تنش در شمال همچنان جاری است اما گروه­‌های تروریستی آن را نقض می‌­کنند و البته این برای آنها طبیعی است و ما نیز توقعی نداریم که آنها به هر توافقی پایبند باشند، بنا بر این وظیفه ارتش در قبال مردم این است که همچنان به نابودی این گروه‌­ها ادامه دهند  و این یک مسئولیت ملی ارتش است که برای حفاظت از جان شهروندان انجام می‌­دهد.

وی طی سخنرانی در مراسم جشن نیز تأکید کرد که سوریه رو به بهبودی است و عملیات بازسازی را آغاز کرده است.

مقداد اعلام کرد که هند آماده است با همه اقدام‌های غیر انسانی علیه سوریه مقابله کند و سوریه به کمک دوستان و متحدانش با عزم راسخ برای اجرای فرمان «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور و گرایش به شرق، از همه بحران­‌ها و مانع­‌تراشی­‌های غرب عبور خواهد کرد.

وی تأکید کرد که ارتش سوریه به نبرد علیه دشمنان تروریستی ادامه خواهد داد و این نبرد تا زمانی که همه گروه­های تروریستی مسلح در حلب و ادلب نابوده نشده­‌اند، متوقف نخواهد شد.

«حفظ الرحمن»، سفیر هند در دمشق نیز تأکید کرد که روابط سوریه و هند همیشه پایدار و استوار بوده و در سال­‌های جنگ نیز ادامه داشته است، هند تجارب و تخصص خود را در زمینه ایجاد ظرفیت­‌ها برای مردم سوریه در اختیار آنان قرار داده است.

وی افزود که تیم فنی شرکت «بهارات» هند به طور مستقیم در طرح توسعه ایستگاه «تشرین» برای تولید برق وارد عمل شده و دو کشور همچنین تفاهم‌نامه تأسیس مرکز توسعه نسل سوم در زمینه فناوری اطلاعات را که از دو ماه دیگر آغاز به کار می‌­کند، امضا کرده‌­اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز