خبرگزاری کار ایران

دعوت گروه‌های فلسطینی به نامگذاری روز اعلام معامله قرن به «روز خشم ملی»

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۸۳۴

نیروهای ملی و اسلامی در استان رام الله فلسطین خواستار نامگذاری روز اعلام طرح به اصطلاح صلح آمریکابی معروف به «معامله قرن» به «روز خشم ملی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، نیروهای ملی اسلامی در استان رام‌الله و البیره روز گذشته- یکشنبه- خواستار نامگذاری روز اعلام طرح آمریکایی معامله قرن به روز خشم گسترده ملی و مردمی در پاسخ به این تجاوز اشغالگرانه آمریکا شدند تا مردم اعلام کنند که این معامله هرگز عملی نخواهد شد و قادر به سرنگونی آن هستند؛ چنانکه طومار توطئه‌های پیش از آن را نیز در هم پیچیده‌اند. 

نیروهای ملی و اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «غوغای تبلیغاتی که در حال حاضر درباره اعلام معامله شوم قرن وجود دارد در حالی که بخش بزرگی از آن طی سال‌های گذشته اجرا شده، در چارچوب جنگ روانی مستمر قرار می‌گیرد. این در حالی است که رهبری و ملت فلسطین همچنان این معامله را به طور کامل رد کرده و با آن مخالف هستند و این اعلام در حقیقت هیچ آسیبی به اراضی فلسطین و عربی به عنوان یک وحدت و اراضی یکپارچه و نیز اهمیت هدف محو این رژیم اشغالگر وارد نخواهد کرد». 

در ادامه این بیانیه آمده است که برنامه فعالیت‌های مورد نظر طی دو روز آینده اعلام خواهد شد. 

این نیروهای تأکید کرده‌اند که مردم فلسطین اراده سیاسی خود را با پذیرش عقب‌نشینی از حقوق ملی مشروع خود در حق بازگشت و تعیین سرنوشت و استقلال ملی با کشوری با حاکمیت کامل خدشه‌دار نمی‌کنند. 

در ادامه بیانیه این نیروها آمده است: « انطباق کامل مواضع بنیامین نتانیاهو  و دونالد ترامپ فقط به مفهوم دقیق و آشکار موضع وقیحانه آمریکا و جنگ خصمانه در شراکت کامل با رژیمی تروریستی و دلالت جدیدی بر عمق رابطه کثیف آنها است».

نیروهای مذکور از مردم فلسطین خواسته‌اند که در شهرها و روستاها هر نوع تبلیغاتی را که با تأمین مالی آمریکا با شروط سیاسی ارتباط دارد، از میادین و خیابان‌ها برکنند تا مخالفت کامل خود را با همه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه مردم فلسطین اعلام کنند. 

نیروهای اسلامی و ملی فلسطین با درخواست برای گسترش تحریم تولیدات آمریکا تأکید کردند که واشنگتن با اعلام این طرح پایگاه خود در منطقه را هدف قرار می‌دهد و مسئول هر نوع واکنشی در قبال این موضع ننگین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز