خبرگزاری کار ایران

رئیس پارلمان عراق حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۵۸

رئیس پارلمان عراق حملات مکرر به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم و امثال چنین حوادثی را برای عراق، بد توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم،‌ «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز گذشته- دوشنبه- با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد: «بمباران موشکی مکرر در سفارت آمریکا در بغداد موضوعی مطرود و غیر قابل قبول است و به آبروی عراق آسیب وارد کرده، کشور و حاکمیت آن را تضعیف می‌کند، علاوه بر این بر خلاف توافق­‌ها و قوانین بین‌المللی است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ادامه چنین حملاتی بدون هیچ بازدارنده‌­ای به منافع عالی عراق و روابط دیپلماتیک این کشور آسیب وارد می‌­کند و پیامدهای خطرناکی برای آن دارد که باید در این شرایط سخت از آنها اجتناب شود».

در این بیانیه بر مخالفت رئیس پارلمان با اینکه عراق یکی از طرف‌­های جنگ یا صحنه تسویه حساب‌‌های بین المللی باشد، تأکید شده است.

الحلبوسی در ادامه تأکید کرده است: «هر نوع حمله به هر یک از نمایندگی‌­های کشورهای خارجی به مثابه دشمنی با موجودیت و هیمنه کشور عراق است و دستگاه‌­های امنیتی باید نقش خود را برای پیگرد افراد خارج از قانون و شناسایی عوامل این حملات ایفا کنند».

وی در پایان خواستار پایبندی دولت عراق به تعهدات قانونی خود در حفاظت از مقرهای هیأت‌­های دیپلماتیک شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز