خبرگزاری کار ایران

دردسرهای جدید مایک پمپئو؛

از خشم درباره ماجرای اوکراین تا فحاشی به خبرنگار «ان‌پی‌آر»

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۲۱

وزیر خارجه آمریکا پس از گفت‌وگو با خبرنگار شبکه رادیویی «ان‌پی‌آر» به وی فحاشی کرده و از پرسش‌های مطرح‌شده درباره اوکراین و سفیر ایالات متحده در کی‌یف به خشم آمده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، پس از گفت‌وگو با خبرنگار شبکه رادیویی ان‌پی‌آر به او فحاشی کرده و از پرسش‌های مطرح‌شده درباره اوکراین و سفیر ایالات متحده در کی‌یف به خشم آمده است. 

پمپئو طی مصاحبه با «ماری لوئیز کلی»، خبرنگار این شبکه رادیویی از گفتن این‌که آیا به «ماری یووانوویچ»، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین یک عذرخواهی بدهکار است یا نه طفره رفت. 

کلی گفت که پس از مصاحبه  به اتاق انتظار که پمپئو در آن حضور داشت، دعوت شد. او در ادامه گفت که گرچه اجازه نداشت دستگاه ضبط صدایش را با خود به به اتاق ببرد، اما کسی هم از او نخواست که محتوای این گفت‌وگو را مخفی نگاه دارد. 

کلی گفت: «پمپئو مدت زمانی طولانی بر سر من فریاد کشید. از من پرسید که فکر می‌کنی مردم آمریکا اهمیتی به اوکراین می‌دهند؟ از واژگان بسیار زشتی استفاده کرد. بعد از من پرسید که آیا می‌توانم اوکراین را روی نقشه پیدا کنم و من هم جواب دادم که می‌توانم. سپس از مشاورش خواست تا یک نقشه جهان را که اسم کشورها رویش نوشته نشده باشد، برایش بیاورد. اوکراین را روی نقشه نشان دادم و پمپئو آن را کنار گذاشت و گفت که مردم از این ماجرا باخبر خواهند شد.»

این خبرنگار گفت که پمپئو «از این‌که درباره اوکراین از او پرسیدم خوشحال نبود».

وی افزود که پمپئو خاطرنشان کرد که سؤال‌های مصاحبه را از قبل با مشاوران وزیر خارجه هماهنگ کرده بود. 

در واکنش، پمپئو روز گذشته -‌شنبه- این مکالمه را تایید کرد، اما در عین حال گفت که این خبرنگار به او دوبار دروغ گفته است. وی گفت: «این امر نشان می‌دهد که این رسانه برای ضربه زدن به رئیس‌جمهور ترامپ و دولتش تا چه اندازه از اصول خود تخطی کرده است. عجیب نیست که مردم آمریکا اعتمادی به بسیاری از رسانه‌ها ندارند».

در ادامه بیانیه پمپئو آمده است: «باید توجه داشت که بنگلادش با اوکراین تفاوت دارد». به‌نظر می‌رسد اشاره پمپئو به گفت‌وگویش با کلی و درخواستش از او برای نشان دادن اوکراین روی نقشه است. این در حالی است که این خبرنگار مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات اروپایی دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز