خبرگزاری کار ایران

متخصصان بهداشتی چین:

تولید واکسن ویروس کرونا به بیش از یک سال زمان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۸۶

چین همزمان با انتشار ویروس جدید کرونا و افزایش تعداد قربانیان آن در تلاش است تا واکسن ضد این ویروس را تولید کند و کارشناسان احتمال می دهند که تولید این واکسن به چندین ماه نیاز داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، همزمان با انتشار ویروس کرونا در چین و افزایش شمار قربانیان این بیماری، این کشور تلاش می‌کند واکسن ضد ویروس کرونا را تولید کند. این در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تولید این واکسن چند ماهی زمان نیاز داشته باشد. 

مدیر انستیتوهای ملی بیماری‌های آلرژی و عفونی چین گفت: «مؤسسه‌ها ملی بهداشت در صدد اتخاذ اقدامات اولیه برای پیشرفت و گسترش واکسن هستند».

این مقام چینی در ادامه افزود که این موضوع به چند ماه زمان نیاز دارد تا مرحله نخست آزمایش‌های بالینی آغاز شود و بیش از یک سال نیز زمان برای آماده کردن واکسن نیاز است. 

به گفته یک متخصص دولتی چین، ویروس کرونا که نخستین بار اواخر ماه دسامبر گذشته مشاهده شد، تا کنون بیش از دو هزار نفر را مبتلا کرده و جان حدود ۶۰ نفر را در چین گرفته است.

ویروس جدید یکی از انواع ویروس کرونا و از همان خانواده‌ای است که باعث بیماری سارس می‌شود. بیماری سارس برای نخستین بار در آسیا در سال ۲۰۰۳ گزارش شد که باعث مرگ بیش از ۷۰۰ نفر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز