خبرگزاری کار ایران

مقام‌های وزارت بهداشت ترکیه:

شمار کشته‌های زمین‌لرزه ترکیه به ۱۹ نفر رسید/ ۷۸۲ نفر زخمی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۷۵۴

مقام‌های وزارت بهداشت ترکیه اعلام کردند که شمار کشته‌های زمین‌لرزه این کشور به ۱۹ نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که شمار جان‌باختگان ناشی از زمین لرزه‌ای شش و هشت دهم ریشتری که جمعه شب استان «الازیغ» در شرق ترکیه را لرزاند و در چندین استان دیگر این کشور احساس شد، به ۱۹ نفر افزایش یافته است.

وی با با بیان اینکه عملیات جست‌وجو و نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند نیز ادامه دارد، گفت که ۳۰ شهروند بر اثر زلزله در استان الازیغ زیر آوار مانده‌اند و احتمال افزایش آمار جانباختگان وجود دارد.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که احتمال بروز خسارات در شهرستان «سیویرجه» استان الازیغ وجود دارد و فعالیت‌های امداد و نجات در این مناطق در حال انجام است و ارتش نیز آماده انجام اقدام‌های لازم است.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه نیز تاکید کرد که اقدام‌های قانونی علیه افرادی که شهروندان را با انتشار مطالب و تصاویر بی‌اساس در رسانه های اجتماعی تحریک می‌کنند، انجام خواهد شد.

وی افزود که تمام کمک‌های بشردوستانه برای زلزله‌زدگان در شرق کشور با هماهنگی مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) صورت می‌گیرد.

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه اعلام کرد که ۷۸۲ نفر از شهروندان استان‌های الازیغ، مالاتیا، دیاربکر، آدی‌یامان، باتمان، قهرمان‌معرش، شانلی اورفه بر اثر زلزله مذکور مصدوم شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز