خبرگزاری کار ایران

جروزالم پست: نتانیاهو هدیه قرن را از ترامپ گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۶۵۸

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت که اقدام رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام معامله قرن به مثابه هدیه‌ای برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، روزنامه جروزالم پست اسرائیل نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هنگامی که «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا وی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی- سفید را برای انجام مذاکرات سه‌شنبه آینده درباره طرح معروف به معالمه قرن به کاخ سفید دعوت کرد، هدیه قرن را دریافت کرد. 

این روزنامه در ادامه نوشت: «اعلام معامله قرن به چند دلیل هدیه محسوب می‌شود. نخست اینکه قرار است کنست روز سه‌شنبه رأی‌گیری سرنوشت‌سازی را درباره درخواست نتانیاهو برای کسب مصونیت قضائی در اتهامات رشوه، فساد و تقلب انجام دهد . آیا حزب آبی سفید با دعوت واشنگتن از درخواست خود برای محاکمه نتانیاهو انصراف می‌دهد یا همچنان از آن به عنوان سلاح استفاده می‌کند»؟

جروزالیم در ادامه افزوده است: «در هر دو حالت، صهیونیست‌ها به آنچه که در کاخ سفید رخ می‌دهد اهمیت می‌دهند نه به وقایع کنست. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که ترامپ و تیم صلح به ریاست "جرد کوشنر" داماد وی، جزئیات طرح معامله قرن را به نتانیاهو و گانتز به عنوان مقدمه‌سازی برای الحاق دره اردن و یا شاید بیشتر ارائه دهند». 

این روزنامه تأکید کرده است که با وجود دعوت از گانتز معامله قرن هدیه‌ای به نتانیاهو به شمار می‌رود. این در حالی است که پنس تأکید کرد دعوت از گانتز به درخواست نتانیاهو صورت گرفته و این امر نشان می‌دهد.

با این حال جروزالم پست نوشت که گانتز در موقعیت سختی قرار دارد، او بر اساس میل درونی خود می‌خواهد این دعوت را رد کند و با خود می‌پندارد که چرا در زمین نتانیاهو بازی کند؟ 

در ادامه این گزارش آمده است: «در این حالت چه اتفاق خواهد افتاد؟ نتانیاهو می‌داند که فرصت راستی‌ها برای پیروزی در انتخابات با ۶۱ کرسی فرصت خوبی نخواهد بود وتنها فرصت وی برای تشکیل ائتلاف موافقت گانتز با تشکیل دولت ملی است». 

جروزالم پست همچنین  نوشت که آمریکایی‌ها دلال هستند. پیش از این، «مناخیم بگین» نخست‌وزیر اسبق اسرائیل و «انور سادات» رئیس‌جمهوری اسبق مصر را در سال ۱۹۷۹، «اسحاق رابین» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و «یاسر عرفات» رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین را در سال ۱۹۹۳ و اکنون در سال ۲۰۲۰ نیز نتانیاهو و گانتز را به کاخ سفید دعوت کرده‌اند. 

این روزنامه در پان نوشت: «ترامپ طرح صلح و توافق دفاعی را ارائه خواهد کرد و دستور تشکیل ائتلاف را صادر خواهد کرد و چه کسی توان نه گفتن دارد؟». 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز