خبرگزاری کار ایران

نخستین روز از دادگاه استیضاح ترامپ؛

پیروزی‌های کوچک و شکست‌های بزرگ دموکرات‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۸۹۵

جلسه استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور در حالی آغاز شد که سناتورها بر سر قوانین این جلسات با یکدیگر مبارزه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، روز گذشته -‌سه‌شنبه- جلسه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور در حالی آغاز شد که سناتورها بر سر قوانین این جلسات با یکدیگر مبارزه کردند. 

در جلسه نخست این دادگاه، دموکرات‌ها تنها توانستند پیروزی کوچکی به دست آورند؛ «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه، از پیشبرد سریع روند این دادگاه حمایت کرد. 

این در حالی است که دموکرات‌های آمریکایی نتوانستند مجوز احضار شاهدان کلیدی را در آغاز این دادگاه کسب کنند. «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان،‌ گفته بود که حضور این شاهدان ضروری است و مدارک بیشتری را فراهم می‌کند که می‌تواند دیدگاه مردم آمریکا علیه ترامپ را به‌شکلی مؤثر تغییر دهد.

از سوی دیگر، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در دقایق آخر این دادگاه دست به تغییراتی زد. نخست آن‌که وی به تیم ترامپ و همچنین تیم حقوقی دموکرات‌ها سه روز برای ارائه پرونده فرصت داد. این فرصت پیشتر، دو روز اعلام شده بود. دومین تغییر این بود که مدارک ارائه‌شده از سوی دموکرات‌ها به‌طور خودکار در دادگاه ثبت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز