خبرگزاری کار ایران

غسان سلامه:

اردوغان در بیانیه کنفرانس برلین متعهد به عدم دخالت در امور لیبی شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۴۹۳

نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی تأکید کرد که رئیس ‌مهوری ترکیه در بند پنجم بیانیه کنفرانس برلین متعهد به عدم اعزام نیرو به لیبی شد.

به گزارش ایلنا «غسان سلامه»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی در گفت و گو با کانال ۲۱۸ این کشور تأکید کرد که «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در بند پنجم بیانیه پایانی کنفرانس برلین متعهد به عدم اعزام نیروهای نظامی و یا مزدوران به لیبی شده است. 

سلامه گفت: «اردوغان همچنین در این بیانیه تعهد داده است که در امور لیبی دخالت نکند».

وی در این زمینه گفت: «من در حال حاضر سند در اختیار دارم و می‌توانم اردوغان را بر اساس آن محاکمه کنم که پیش از این موجود نبود .. من در حال حاضر تعهدی از او را در دست دارم».

سلامه در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اخراج دو هزار عنصر مسلح سوری که توسط آنکارا به لیبی اعزام شده‌اند، گفت: «طرحی وجود دارد که آن را به کمیته ۵ + ۵ برای تخلیه لیبی از همه عناصر خارجی و نه تنها دو هزار سوری بلکه هزاران نفر دیگر ارائه خواهیم داد». 

وی از سوی دیگر فاش کرد که در پایان ماه ژوئن گذشته به شورای امنیت ابلاغ کرده است که از دست یابی به توافق آتش و ایجاد تفاهم بین طرف‌های درگیر در لیبی پس از آغاز جنگ در تاریخ چهارم آوریل ناتوان است. 

نماینده ویژه سازمان ملل تأکید کرد که برای دستیابی به امری محال تلاش کرده است اما موفق نشده است.

وی این عدم موفقیت را به چند قطبی شدید بین مردم لیبی نسبت داد که چند قطبی بودن بین المللی نیز خطر آن را تشدید کرده و مانع هر نوع تفاهم بین‌المللی درباره این کشور شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز