خبرگزاری کار ایران

جزئیاتی از میزبانی امارات برای نشست تجزیه عراق به چند اقلیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۱۶۴

پژوهشگر امور سیاسی عراق تأکید کرد که دولت امارات از رئیس پارلمان عراق برای تأسیس اقلیم سنی در استان الانبار حمایت کرده و تمام نشانه‌های موجود دال بر آن است که وی به دنبال ریاست تشکل سنی و تلاش برای تأسیس اقلیمی با حمایت ولیعهد أبوظبی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، «عبدالخالق العزاوی» نماینده حزب «المشروع العربی» در پارلمان عراق تأکید کرد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان به همراه تعدادی از تشکل های ائتلاف «اتحاد القوی» عراق در یک کشور عربی نشست برگزار کرده و موضوع تأسیس اقلیم سنی را بررسی کرده اند.

این نماینده عراقی تأکید کرد که وضعیت سیاسی کشور و جنبش های مردمی  اجازه نمی دهد که این طرح  به رغم اجازه تأسیس اقلیم ها در قانون اساسی عملی شود. اما در حال حاضر هیچ کس طرح چنین موضوعی را نخواهد پذیرفت زیرا باعث تقسیم و تجزیه کشور می شود. 

وی درباره عامل پشت پرده این جریان تأکید کرد که این موضوع با تحریک یک کشور خارجی صورت می گیرد زیرا آنها پیش از این به دنبال طرح چین موضوعی در عراق بودند اما جرأت آشکار کردن آن را نداشتند. 

«سعدون التکریتی»، پژوهشگر امور سیاسی عراق نیز تأکید کرد که دولت امارات از حلبوسی برای تأسیس چنین طرحی در استان الانبار حمایت می‌کند و تمام نشانه‌های اخیر تأکید می‌کند که رئیس پارلمان عراق به دنبال ریاست تشکل سنی و تلاش برای تأسیس اقلیمی با حمایت «محمد بن زاید» ولیعهد أبوظبی است. 

وی تأکید کرد که با وجود تحرک‌ها و نشست‌های اخیر در امارات، این موضوع ابزار فشاری بر نیروهای سنی است اما درز آن به رسانه‌ها آن را به شدت تضعیف کرده و به نفع آن نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز