خبرگزاری کار ایران

جایگزینی نیمی از معاونان رئیس حزب حاکم کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۷۷۵

وزیر خارجه کره‌شمالی و معاون کمیته مرکزی حزب حاکم بر این کشور، به هماره چهار نفر دیگر طی نشست عمومی اخیر این حزب از سمت‌های خود عزل شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه کره هرالد، وزیر خارجه کره‌شمالی و معاون کمیته مرکزی حزب حاکم بر این کشور، به همراه چهار نفر دیگر طی نشست عمومی اخیر این حزب از سمت‌های خود عزل شده‌اند. این خبر را کره شمالی امروز -‌یکشنبه- اعلام کرد. 

در تاریخ اول ژانویه، کره شمالی اعلام کرد که طی نشستی چهار روزه میان اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست به این نتیجه رسیده که شماری از اعضای مهم حزب را از سمت‌هایشان برکنار می‌کند. این در حالی است که فهرست افرادی که از سمت‌هایشان برکنار شده‌اند پیشتر اعلام نشده بود. 

روز گذشته -‌شنبه- پس از برگزاری جلسه کمیته مرکزی به مناسبت مراسم خاک‌سپاری یکی از قهرمانان ملی این کشور، نام افرادی که از این حزب کنار گذاشته شده‌اند مشخص شد. 

بنا بر این فهرست، پنج از اعضای کمیته مرکزی از جمله وزیر خارجه در این مراسم شرکت نکردند، امری که نشان از آن دارد که این افراد دیگر در عضویت این کمیته قرار ندارند. 

علاوه بر وزیر خارجه، «پاک کوانگ-هو»، معاون دپارتمان پروپاگاندا و فعالیت، همچنین «کیم پیونگ-هائی»، «تائی یونگ-سو» و «آن یونگ-سو» نیز از اعضایی بودند که کنار گذاشته شده‌اند. 

از سرنوشت این افراد البته خبری در دست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز