خبرگزاری کار ایران

عضو ائتلاف فتح:

نخست‌وزیر بعدی عراق به هیچ جناح سیاسی تعلق ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۹۸

نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که نخست‌وزیر بعدی مستقل است و به هیچ جناح سیاسی تعلق ندارد؛ قانون اساسی نیز مجلس را به انتخاب نخست‌وزیر بدون در نظر گرفتن بزرگ‌ترین جناح موظف می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از واع، «احمد الکنانی» عضو ائتلاف فتح در پارلمان عراق امروز -یکشنبه- با بیان اینکه جناح‌های سیاسی با انتخاب نخست‌وزیر مستقل که ریشه‌های آن متعلق به هیچ جناح سیاسی نیست، پیش می‌روند، تصریح کرد که اگر نخست‌وزیر انتخاب شود، مجلس حتی اگر در تعطیلات قانونی باشد برای رأی دادن به برنامه دولت و کابینه جدید جلسه را برگزار می‌کند.

وی افزود: «مرجعیت از جناح‌های سیاسی خواسته است تا نخست‌وزیر آینده را انتخاب کنند و همچنین تظاهرات خیابانی نامزد مستقل را تایید می‌کند که متعلق به هیچ حزب سیاسی نباشد».

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: «این موارد، همه را وادار می‌کند تا قاطعانه کاندیدای نخست‌وزیر را انتخاب کنند تا وی نیز وظایفش را که محدود به ایجاد امنیت و برگزاری انتخابات زودهنگام است، انجام دهد».

وی ادامه داد: «اگر نخست‌وزیر بعدی از خیابان رد شود، معترضان و افکار عمومی حق دارند سخنان خود را در انتخابات آینده بیان کرده و نام‌های جدیدی را معرفی کنند».

از طرف دیگر، «غایب العمیری» عضو پارلمان عراق و ائتلاف سائرون نیز به واع گفت: «نشانه‌هایی برای حل بحران معترضان و انتخاب کاندیدای نخست‌وزیر مورد رضایت تظاهرکنندگان وجود دارد».

العمیری افزود که بسیاری از جناح‌ها و نیروهای سیاسی متوجه جدی بودن صحنه نیستند، اما روزهای آینده موفقیت در انتخاب شخصیتی که نیروهای مردمی خواستار آن هستند، خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: «انتخاب نخست‌وزیر مطابق مشخصات خواسته شده توسط معترضان خواهد بود».

«عالیه نصیف» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون نیز اظهار داشت که تاخیر در حل پرونده برای انتخاب نخست‌وزیر جدید به دلیل وجود منابع تصمیم‌گیری متعدد به وجود آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز