خبرگزاری کار ایران

پس از وقوع خشن‌ترین درگیری‌ها از زمان آغاز اعتراض‌ها؛

آرامش به بیروت بازگشت

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۵۰۱

آرامش عصر روز گذشته- شنبه- پس از وقوع خشونت‌بارترین درگیری‌ها از زمان آغاز اعتراض‌های لبنان به بیروت بازگشت.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، آرامش عصر روز گذشتته- شنبه- پس از وقوع درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و معترضان که خشن‌ترین نوع درگیری‌ها از زمان آغاز اعتراضات بوده است، به بیروت بازگشت. 

این درگیری‌ها پس از آن شدت یافت که معترضان در مقابل پارلمان در اعتراض به ادامه اوضاع وخیم سیاسی و اقتصادی تجمع کردند. 

 آتش‌سوزی در یک پارکینگ و فروشگاه‌های تجاری و چادرهای معترضان در مرکز شهر بیروت رخ داد. 

فرماندهی پلیس پارلمان اخبار موجود مبنی بر آتش زدن چادرهای معترضان در دو میدان «الشهداء» و «ریاض الصلح» در مرکز بیروت توسط نیروهای خود را تکذیب و آن را انحراف افکار عمومی توصیف کرد.

صلیب سرخ لبنان با انتشار بیانیه‌ای از انتقال بیش از ۸۰ زخمی به بیمارستان و کمک به بیش از ۱۴۰ نفر دیگر در اماکن درگیری خبر داد. 

«میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در توئیتی از وزرای دفاع و کشور و فرماندهان امنیتی استان خواست که امنیت تظاهر کنندگان صلح طلب را مورد توجه قرار دهند و مانع آشوب و اغتشاش شده از اموال عمومی و خصوصی محافظت کنند. 

«سعد الحریری»، نخست‌وزیر موقت لبنان نیز در توئیتی نوشت: «صحنه درگیری‌ها و آتش‌سوزی‌ها  و خرابکاری‌ها در مرکز بیروت صحنه جنون‌آمیزی است که صلح داخلی را تهدید کرده و عواقب وخیمی را به دنبال خواهد داشت». 

وی در ادامه افزود: «بیروت عرصه مزدوران و سیاست‌های تخریبگر علیه جنبش‌های صلح‌آمیز مردمی نخواهد بود».

انجمن لبنانی‌ها خواستار پیوستن به تحرک های اعتراض‌آمیز در بیروت برای استعفای «حسان دیاب»، نخست‌وزیر مکلف و تعیین یک چهره مستقل هم‌سو با خواسته‌های مردم شد. 

معترضان لبنانی خواستار استقلال دستگاه قضا، محاکمه مفسدان، تشکیل دولت متخصص و مستقل از احزاب سیاسی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز