خبرگزاری کار ایران

فائز السراج خواستار استقرار نیروی نظامی بین المللی در لیبی شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۴۵۷

رئیس دولت وفاق ملی لیبی خواستار استقرار نیروی نظامی بین‌المللی در این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی در مصاحبه با روزنامه «دی ولت» آلمان پیش از آغاز کنفرانس بین‌المللی که قرار است امروز- یکشنبه- در برلین برگزار شود، خواستار استقرار نیروی نظامی بین المللی در لیبی شد.

این در حالی است که «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی عملیات نظامی خود را از سر گرفته‌ است.

السراج گفت: «اگر حفتر به حمله خود پایان ندهد، جامعه بین‌الملل باید از طریق یک نیروی بین المللی برای حمایت از شهروندان لیبی مداخله کند».

وی در ادامه افزود: «ما از نیروی پشتیبان استقبال می‌کنیم نه از این جهت که  یک دولت هستیم بلکه باید برای حمایت غیر نظامیان ساکن لیبی که در معرض بمباران مستمر چند ماهه قرار دارند، نیروی بین المللی وارد عمل شود».  

السراج گفت که این نیروی نظامی بین المللی مسلح باید تحت نظارت سازمان ملل انجام وظیفه کند و گروهی که در این نیرو حضور خواهد داشت را مشخص کند،‌ چه اتحادیه اروپا باشد یا اتحادیه آفریقا یا اتحادیه عرب. 

وی از سطح مداخله اروپائی‌ها تا کنون انتقاد کرد و گفت:‌ «نقش اتحادیه اروپا تا کنون بسیار ضعیف بوده است حال آنکه برخی کشورهای اروپایی روابط ویژه با لیبی دارند و ما با یکدیگر همسایه هستیم و منافع مشترک بسیار داریم».

برلین امروز میزبان کنفرانس بین المللی با موضوع صلح لیبی است که انتظار می‌رود مقام‌ها و مسئولان بلند پایه بین‌المللی با حضور طرف‌های درگیر در این کنفرانس شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز